Hemsedal 17-19 august
















mandag 13. mai 2013

Litt fatal treningstur tirsdag 7.mail

Et referat fra treningstur 7. mail 2013.
Været var strålende. PC, Pål og Eirik møtte opp ved avtalt sted på Gausel sentrum kl 1830. Skal vi ta Høleruten i dag mon tro? Ettersom det var bortimot vindstille og vår i luften, ble vi enig om å sykle en tur på Jæren jeg hadde syklet med Jan Ove og Marit bare et par uker før.
Nemlig Figgjo - Kverneland - Øxnevad - Voll - Smeaheia - Lura og hjem.

Mange syklister ute denne kvelden, men mange med knastedekk som ble passert. 
Flott tur. 

Da vi kom til bake til Gausel ca kl 2030, var det en del trafikk på veien som passerte oss. 
Plutselig slo noen av tiden. Da jeg kom til meg selv igjen befant jeg meg i sengen på bildet under.
7 sting i bakhodet som det ikke var noe vits i å bedøve på forhånd for pasienten visste knapt nok hvor han var.
Fikk beskjed av legen at hun jeg hadde kjørt ned var i god behold?

Så etter å ha snakket med Eirik og PC er historien visstnok at det var en jente som kom i stor fart over fotgjengerfeltet ved Gausel pizza.  Vi/jeg sykelt i 25-30, var fokusert på sykkelområdet langs kanten av vegen og så ikke at hun kom.
Jeg traff henne (som heter Aleksandra og er 18 år) rett på og dyttet henne i asfalten. Selv slo jeg salto med sykkelen og traff asfalten med bakhodet.
Fullt kaos. Stopp i trafikken. Eirik fikk meg i stabilt sideleie. PC ringte 113, sikret område, sykebil, politi, avisene, legebil, helikopter etc.
Jeg våknet til liv etter 5-6 min men må ha sloknet igjen, for jeg husker ikke noe sykebil eller noe annet.

Betryggende for dere andre er at jeg hverken så meg selv ovenfra, var i noen tunell eller kjente noe speiell hete der jeg var innen jeg våknet på sykeuset.

Aleksandra fikk hjernerystelse, kutt i pannen og skrubbsår.  Jeg selv fikk hjernerystele (ingen brudd eller blødning) 7 sting i bakhodet og ødelagte zipp hjul og hjelm.

En overnatting på sykehuset og 5 dager på sofaen. Satser på å være klar igjen om en uke.
Takker Eirik og PC for beslutsom håndtering i adrenalinrusen.
Veldig trist at en ung jente fikk ødelagt eksamensforberedelsene i år.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar