Hemsedal 17-19 august
















søndag 26. april 2015

Håndspåleggig. Noen ganger er det helt all right.

Søndag 26. april 2015. 

Skulle egentlig vært Fladepedaltur i går, men det regnet så mye at vi kansellerte. Hallo, begynner å dra på åra eller? Skummel tendens i retning godværssyklister. Erstatningen ble Høletur på søndagen, og siden 80% av rytterne har en relasjon til klubben kvalifiserer det for referat. 

Leiv, Pål, Øystein, Tore Truls

Men eh... Høleturen ble Jærtur. Vi navigerte etter åpningene på himmelen, og unnslapp regnet bortsett fra fire dråper i Kåsenveien. Da måtte vi søke ly mellom mekanisk verksted og siloballer. Men var ikke meg som pinglet ut, den skal jeg ha!

Jeg hadde egentlig gledet meg til turen, men da jeg så hvem som stilte opp sank selvtilliten ned i skoa. Ikke hvemsomhelst disse gutta her. Sykt spreke, sykt sterke og way above my level. Nervøsiteten tok grep allerede i Hinnasvingene, og taktikken ble å ikke si et ord. Spare på kreftene. Det holdt nesten. Fokus på hjulet foran, finne rytmen, konsentrasjon. Fikk ikke med meg så mye mer enn hjul, romper, rygger og stripene i kjørebanen, men det foresvever meg at vi var innom Smeaheia, Skjæveland, Øksnevad, Klepp stasjon, Anda, Laland, Tu, Tjøtta, Vik, Orre, Nordsjøveien, Solaveien, Gamle Tjeltavei, Hellestø, Solastranden og så kom vi oss heim på et vis. Den siste halvtimen var jeg mest opptatt av å ikke spy. 

Offisielt var det bare jeg som ble sliten. Jaffal ikke Pål. 

Normalt er jeg meget kresen på hvem som får ta meg på rompa, men i dag var det helt all right. Leiv og Øystein, tusen hjertelig takk for skue-hjelpen. Det begynte i Roslandsvegen. TT lå foran og dro, jeg glapp. Så kom hjelpen; en hånd på hver side. Stødig skuing med klart mål om å skue meg til førsteposisjon. Vi snakker drømmeposisjon. Så klarte jeg å bomgire! Går det an. Den sjansen. Once in a lifetime. Så kødder jeg det til. 

Uten de sterke hendene hadde jeg parkert på Orre. Noen ganger er klåing helt all right. 

Takk for turen. This may sound stupid, men jeg er klar en annen gang og. Må bare hvile litt først. Og snakke. 

Marit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar